Betalning
Betalning
Vanliga frågor
Kan jag betala med SWISH?
Självklart. Välj betalningsmetoden Swish vid utcheckningen i kassan. När betalningen är godkänd, kommer det ett mail med Swish-numret, glöm inte att skriva ordernumret i Meddelande-fältet. Notera att du även måste ha ett giltigt Bank-id installerat för att kunna genomföra ett köp genom Swish.
Hur gör jag när jag betalar med kort?
Betalning med kort sker enligt gällande regler för online-betalning i Sverige och EU. Vi använder Svea Bank AB hostade PCI-DSS-certifierade kortbetalningslösning och vi accepterar Visa och MasterCard. Pengarna reserveras på ditt konto vid ordertillfället.
Alla transaktioner skickas via SSL (Secure Sockets Layer) med mycket säker kryptering. Inga kortnummer sparas. Vi använder den senaste säkerhetstekniken för kontokortsbetalningar på nätet 3D-Secure – en standard framtagen av VISA och MasterCard med avsikt att på ett säkert sätt validera konsumenten vid köp på nätet.
Kan jag betala med faktura?
Ja. Vid betalning via faktura samarbetar vi med Svea Bank AB. För att handla mot faktura måste du ange ditt personnummer eller organisationsnummer. Förutsättning för att få handla mot faktura är bland annat att du är registrerad i folkbokföringsregistret i Sverige och är över 18 år. Du får inte ha några betalningsanmärkningar. Samtliga fakturor är överlåtna till Svea Bank AB.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
Fakturans betalningsvillkor är 14 dagar. Vid försenad betalning debiterar Svea Bank avtalad samt lagstadgad påminnelseavgift och eventuell dröjsmålsränta.
Vid utebliven betalning överlämnas fakturan till inkasso.
Kan jag delbetala mitt köp?
Genom vårt samarbete med Svea Bank AB kan du teckna ett kontokreditavtal och därmed kunna delbetala ditt köp. Kredittiden väljer du genom att kryssa i det kampanjalternativ som passar dig bäst. Köpet kan alltid betalas i sin helhet närsomhelst, innan förfallodag.
Sedvanlig kreditprövning sker efter att personuppgifterna lämnats i kassan, i vissa fall innebär detta att en kreditupplysning tas. En kopia på kreditupplysningen kommer i så fall skickas hem till dig.
- Har du några frågor så kan du ringa 08 – 514 931 13 för närmare information.
- Allmänna villkor för kontokredit hittar du här
- Allmänna villkor för konto hittar du här
Exempel på effektiv ränta vid köp om 10 000 kr, löptid 12 månader, 0 % ränta, uppläggningsavgift 195 kr, aviavgift 29 kr: 10,68 %.